Tjp9mgLryeJXitBMITCspm9yqHIXcaOTWeel9Pl4
Sila klik Like dan button [X] untuk menutup Button Close

Jawatan Kosong di Sabah Electricity Sdn. Bhd (SESB) - 3 Jun 2021

Post a Comment
Jawatan Kosong 2021 di Sabah Electricity Sdn. Bhd (SESB) | Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan ditawarkan untuk memohon jawatan kosong di Sabah Electricity Sdn. Bhd (SESB)

Jawatan Kosong 2020 di Sabah Electricity Sdn. Bhd (SESB)

Latar Belakang

Sabah Electricity Sdn. Bhd. is an 80% owned subsidiary of Tenaga Nasional Berhad (TNB) and 20% by the State Government of Sabah. It is a vertically integrated utility providing reliable generation, transmission and distribution services in the state of Sabah and the Federal Territory Labuan.

SESB is committed to developing the electricity infrastructure in the state of Sabah and the Federal Territory Labuan including the implementation of the Rural Electrification Program.

SESB generates, transmits and distributes electricity. It is the only power utility company in Sabah supplying electricity distributed over a wide area of 74,000 sq.km. As of December 2014, a total of 533,243 of which 83% (442,516) of the customers are domestic customers contributing only 33.2% of the sale in kWh. The SESB installed capacity (excluding IPP) of the Sabah Grid which supplies electricity for major towns from Federal Territory Labuan to Tawau is 448.7 MW and the maximum demand is 830 MW (as of December 2012).
Like Group Khas - Banyak Jawatan Kosong
Join Telegram - Kerja Kosong Terkini
Jawatan:

1. KERANI KONTRAK (CALL MANAGEMENT CENTRE)


Maklumat & Syarat Permohonan:
  • Warganegara Malaysia;
  • Berumur tidak kurang dari 18 tahun dan tidak melebihi 30 tahun pada tarikh tutup iklan;
  • Lulus Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan;
  • Lulus dengan kepujian dalam mata pelajaran Bahasa Melayu (termasuk Ujian Lisan) dan lulus mata pelajaran Bahasa Inggeris pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM);
  • Mahir menggunakan komputer (Microsoft Word, Excel, Powerpoint);
  • Boleh bekerja dalam bidang tugas yang perlu beroperasi secara berterusan;
  • Keutamaan kepada calon yang mempunyai pengalaman kerja dalam bidang khidmat pelanggan

Bidang Tugas:
  • Menerima aduan kerosakan daripada pelanggan melalui talian Careline SESB;
  • Memancang aduan yang diterima di dalam sistem (eComs);
  • Memantau serta membuat susulan ke atas aduan pelanggan melalui panggilan telefon dan mengemaskini di dalam sistem;
  • Menghantar emel peringatan kepada CSE setiap Zon untuk mengemaskini aduan di dalam sistem;
  • Menghubungi semula pelanggan untuk mendapat maklumbalas mengenai aduan yang dibuat; dan
  • Menyediakan laporan aduan secara mingguan.

Tarikh Tutup Permohonan : 03 Jun 2021 (Khamis)


*Sila baca syarat kelayakan dan maklumat lain sebelum memohon melalui link di bawah


Klik Iklan & Mohon Secara Online

Post a Comment